Hur skapar du bra säljvanor?- Intervju med Patrik Nordkvist

Hur skapar du bra säljvanor?- Intervju med Patrik Nordkvist

Alexander pratar med försäljningschefernas försäljningschef Patrik Nordkvist. Alexander har känt Patrik i flera år och personligen tycker han att Patrik är en av Sveriges bästa inspiratörer och ”go to” personer när det kommer till säljledning. Patrik har sedan starten hjälpt över 250 företag och 1000 tals individer att öka sin försäljning med hjälp av goda säljvanor. Dessutom har han en av Sveriges största (om inte den största) bloggen för försäljningschefer (Försaljningschefen.se) ca 20000 unika besök på bloggen varje månad som tar del av råd och inspiration kring försäljning och tillväxt.

 

 

[00:01:13] Ännu en härlig måndag och jag hoppas att måndagen och veckan har startat som allra bäst även för dig och det är superkul att vara med. Ni har en sex, sju åtta personer nu inne i chatten. Ni kommer komma in flera. Jätteroligt att ni mer är det första gången i Mia här så tänker jag berätta lite kort. Den här kanalen har Langen. Lögnen är till för att både utveckla dig som person, men också dig som jobbar på en organisation som jobbar med tillväxt och tillväxt frågor. Här intervjuar jag både forskarna och även föreläsarna, inspiratören men också praktiker. Och här idag har jag med mig en riktig praktiker. Ska bli superkul och prata som sagt att ni är ni. Första gången jag varit här så så kan ni skriva upp er att vara med varje. Varje måndag klockan 12 i dag har jag med mig Patric Supercuper till Nordkvist. Jätteroligt att var här och du har ju en sån här ny bok som handlar om selge vanor, så vi ska man prata om i dag. [00:02:15][62.0]

[00:02:15] Stämmer kul och vi [00:02:17][1.4]

[00:02:17] har jätte jätte roligt. Spiker var här och vi är ju på härliga Oscarsteatern, så det här är ingen fick dropp. Det här är på riktigt. Det är på forell vi har möjligheten att zamba härifrån, vilket vi jätte tacksamma att vi får göra. [00:02:31][13.6]

[00:02:31] Jag kan intyga att jag sprungit runt och kikat lite roligare. Kolla bak backstage på teater, vi [00:02:36][5.1]

[00:02:36] har ju den. Det finns en viss känsla när det kommer till baksätets på teatrar. Jo, men i dag ska vi prata om selge banor och då är det en bok om Celeborn gjord på införsäljningen väldigt många år. Kapstadens Din intro till publiken. De som inte känner dig. [00:02:52][15.8]

[00:02:54] Jag driver ett bolag som inte försäljningschefen där kan väl börja och jag har jobbat med försäljning så jag var 18. Men jag jobbar jättemycket med att utbilda och träna, få bolag och växa individer och växa. Ett efter de koncept vi jobbat med under många år är Sälj Varner och sen så bestämde att ni måste bli en bok också. Alla ser man som pappers och försäljningschefen, en ganska stor blogg som började för tio år sedan som jag, skriver Djalma. Nu finns det som pappersbruk och lite konceptalbumet, så det ska vi prata om igen under det säljande, ganska som du säger. Praktiskt med att få ner jätteroligt. [00:03:27][33.8]

[00:03:28] Och för er som är mer schatten. Ni har ju möjlighet nu att vinna tre stycken ex, så skriv en fråga i chatten bulimi i tävlingen. Vi lottar ut de här böckerna då kommer skickas hem till dig så att du kan direkt börja förkovra i hur du kan skapa bra nya sedvanor. Så passa på och skriv en fråga i chatten till Patryk så kommer vi ta upp den och ställa den frågan också. Du är med i utlottningen? Jag tänker han med vanor innan har vi. Jag tror vi alla pratar, spränger och vilket medier är inne i så pratar man om vanor. Men vad är en vana igen? En barnmorska hårdare [00:04:05][37.3]

[00:04:06] ska gå på forskning. Är det någonting som som sker tack vare någon slags trigger? Någonting triggar igång en vana som gör du något moment. Du gör någonting och någonstans får du en belöning och i slutändan är en belöning någon slags kick kitkov. Bli hård, gör det. Förenklar ganska kraftigt vid djupdyker såklart. Men men, det sker mer eller mindre omedvetet efter ett tag. Jag tror alla, om ni tänker efter. Jag brukar ta exemplet liksom morgon. Rutinen är ju byggd utav vanor. Ingen som vaknar upp på morgonen och funderar på vad ni ska göra. MultiQs om man är på hotell eller inte är hemma, men är man hemma så har man ett antal och de sitter mer eller mindre olika starkt löste sedan. [00:04:46][40.1]

[00:04:47] Var man värd någonting? Och om jag inte missminner mig helt fel har nu vad det gäller forskningen och lite sånt här får du jättegärna prata med, men väldigt mycket av det vi gör i dag. Visa oss uppåt 50 procent är ju faktiskt varner av det vi gör i hela våra val av vår måndagar som vi är i dag så består nästan allt det vi gör av 50 procent bara. [00:05:07][19.9]

[00:05:08] Hur kommer då exakta procentsatser med din hjärna sett effektivisera om vi alltid skulle göra det? Kan du läsa med allt kapitel i alla fall? Skulle vi alltid gör allt nytt, prova och testa så skulle det ha enormt mycket kapacitet av hjärnan. Jag skulle inte orka med, det är därför den gör Varner. Det är egentligen det vi ska trycka in på för effektiviserat massa annat att få det bättre resultat genom att just använda där som hjärnan redan gör. [00:05:31][23.5]

[00:05:33] Det som är intressant var när det ena är ju att sjävklart man. Jag tror alla vi vill skapa bra vanor, oavsett om det är en hälsa eller som säljer. Vi kommer prata i dag eller vad det än må vara. Relations vanor eller vad än så. Men så finns det. Det finns väl två. Det finns väl både goda vanor och så finns det inga dåliga vanor. Vad är man? Bör man fokusera på abasi forskning kring du som ändå nördar gör området? Ganska nyligen. [00:05:56][22.7]

[00:05:57] Först ska väl sägas så. Vad som är en bra vana, vad som är ovan är ju också det ändras över tid. Ju lite normer vi tar. Jag tror att ta det som exempel. Boken Jag har rökt för för många, många år sedan. Det ses som en ovan, men däremot på 50 talets varin. Bannor det var liksom nästan så där det var konstigt att inte röka eller varna med ett beteende som blir en vana åt normer är också var. Vad är det som är godāvari med dåliga vanor kan man också, speciellt när vi kommer till till sälj och till affärsmannaskap så kan jag sett inte elstöt. Första liksom vad är en bra vana? Var en dålig vana. Så här det är svårare att träna bort har jag fått lära mig då i forskningen att det svårare träna bort en dålig vana. Sen gillar jag anslaget att man går på det som är positivt. Jag sätter också grunderna till bättre. Addera positiva vanor. Självfallet har du någon dålig vana vare vi först snackar lite. Jag sade att om man har riktigt dålig vana så ska man nog försöka finslipa eller ta bort den. Jag tenderar att prata, men jag har nu satt en vana. När jag börjar på ett nytt ställe som i dag och sänka tempot lite, sen går upp i mitt vanliga tempo. Alexandra hörs när jag pratar på som en Spider. Där är jag [00:07:01][64.0]

[00:07:01] nog likadan som dålig vana. Det går fort i huvudet och ville ut fort. Men som sagt, mottagarna ska ta emot också. [00:07:07][6.0]

[00:07:07] Andra är en vana som sabbar. Alltså en vana som kanske bra finslipad. [00:07:11][3.2]

Alexander: [00:07:13] Om vi går in på säljvanor dårå. Eh… dem flesta säljare. Jag har hållt på med försäljning i snart tjugo år själv. Åh och nu när man får verkligen möjlighet att tänka efter så har vi en massa vanor som vi faktiskt gör bra eller dåliga. Vi försöker replikera duktiga säljare som vi försöker dekonstruera. Vad är det dom gör som gör skillnaden som är skillnad någonstans? Skulle säga det ligger väldigt mycket också vanerna att det är dem vi tillhör? [00:07:46][32.8]

[00:07:46] Absolut. Det kan vi sedan när jag går in och hjälper kunder och vill titta lite på hur ska lyfta hela säljorganisationen. Då är det en av de sakerna jag gör tillsammans med dem. Om vi tittar på vad har man för barn i dag för det också? Nämligen oftast enklare att se att om man har halva gruppen som gör en vana, andra halva gruppen gör en annan vana. Varav en visar sig lite mer framgångsrik så är det lättare att få alla att göra den som är bra. Om den kommer inifrån organisationen upplever jag också jämfört med att det kommer någon utifrån och säger att man ska ändra näbbvalar så många gånger kan de vara bra i snitt och det är ju helt naturligt om vi vill. Vi bör inte slå så mycket forskning. Vad gör barn och tittar på sina föräldrar? Man brukar se att barn inte gör som föräldrar då också barn. De gör inte som man säger att de ska göra om de gör som man gör. Tyvärr så tror det att det är samma sak, en säljorganisationen. Genom att börja medvetet titta på vad finns det för vanor i samarbetet? Hur kan man använda dem på skalats del av? Jag tittar på mycket när vi ska hjälpa bolag att komma upp snabbare. Vad är det förvarnar om bästa har eller kanske de bästa i gruppen? [00:08:44][57.8]

[00:08:46] Vad skulle du säga någonting om norpar när han utbildar så många bolag och är därute? Och bramwell? Vad ska du se? Är det några toppformen du ser som är som skiljer dem som är högpresterande och får bra resultat som du ser tydligt? Jag har ju 32 Varner, men några som sticker ut som du ser här är. [00:09:06][19.6]

[00:09:08] Så finns det. Boken innehåller 32 vanessas som är enkla lägga till, men jag skulle sett når första sleaze faktiskt är var medveten om agana. Jag skulle satt det. Särskilja lite dem duktiga säljare träffat har jag inte fört statistik som ger en känsla utifrån din fråga, men duktiga säljare är lite medvetna om vad man gör. Man har tid när man använder saker om de lite lyxmat effektivisera sitt eget arbete. Har man tagit fram en bra fackman så återanvänder man när man ska lyfta upp en vana som jag vet att du kommer älska. Du hittar Janne [00:09:39][31.0]

[00:09:39] by Erik direkt. Och så vill jag förblödde. Jag brukar alltid göra så när jag inte gör någon som har en bok och läser allt igenom minst, liksom till alla procent, så att jag har väldigt god koll. Nu handlar inte refererande så färsk, men jag bläddrar igenom lite snabbt precis när vi möttes och jag hittar en direkt rätt varma tjugoett i boken som jag tyckte var fantastiskt. Någonting som jag vurmar och brinner väldigt mycket för. Du känner mig som tidigare så här kiçik intakt. Som en vana ska vi kan vi tala. [00:10:08][28.8]

[00:10:08] Vi kan djupdyka den med det typiskt vanans med. Jag ser att man som många bolag kämpar med att få in nya kunder. Det höjer verkligen ditt favoritlag. Men jag ser att många bolag kämpar med inkomster och under den processen så tappar man bort folk. Man håller inte kontakten, får man inte rulla på och så släpper man det. Vi brukar klassiskt kalla uppföljning. Jag säger att det är få in enkla bannern när, var och hur ska följa upp. När, var? Hur ska ta kontakt när de har blivit kunder? Hur ser man till att hålla relationen och kontakten igång? Jag är definitivt också relations människan. Inte lika naturligt som jag behöver tänka lite mer på det. Jag är mer resultat fokuserad, men jag ligger innerst inne. Har Amet kunder? Hur ska jag göra och sätter vanor kring det? Så det gör ju också mycket, mycket enklare. Paschi tar det som jätte intelligent. Chipping InTouch julkort. Du skickar alltid jul meddelande. Det kan vara Per sms eller Kaapo digitalt eller papper. Men jättemånga som jag träffar så att vi alla gör det. Jag gör inte det längre. Med Durnan som kommunicerar med dina kunder. Nu bör behöver inte ta på jul. Ni förstår det. Men att sätta upp. Anor och kontakten när ska ha framet. Min kund har varit att [00:11:15][66.6]

[00:11:15] det en på ett proaktivt sätt, precis som du är inne på. Det finns ju alla duktiga jordbrukare känner säkert TDCs duktig vilseledde amerikansk skitsak finns ju många exempel som helst. Han skrev alltid julkort, sommar, kort och fasas ut varje år hela tiden. Han sålde fem, sex, tio gånger mer än alla andra i hela landet. Alltid konstant. [00:11:33][17.7]

[00:11:34] Enkelt, vana av enkelt. [00:11:35][0.9]

[00:11:35] Och inte bara det såklart. Men det precis som säger det här chipping taxi en viktig del för relationen. [00:11:40][5.0]

[00:11:41] Ihmiset finns som kan du ta hem och ni ska praktiskt råd. Fundera på era kunder, bago genomblöta och kunder. När pratar ni mer om senast? Speciellt nu under pandemin. Har ni varken pratat med de många kunder i början på pandemin så vi ska tvinga stödjande av. Drabbades själva i tre dagar och slutar får av att som har hänt. Saker ska ringa. Måste prata mer än någonsin nu när man sitter hemma så att det där verkligen legat. [00:12:06][24.8]

[00:12:07] Amen supra, jag är lite nyfiken. Du behöver få in lite frågor här i chatten. Jätte, jätte roligt. Kan inte ni skriva den bästa vanan ni har? Ni som är mer inne i 13 14 15 personer i chatten. Skriv en vana som ni tycker det är bra som ni har lyckats implementera på er själva och som verkar för er. Turbodiesel gäller i ditt arbete Diski arbete. Nyfiken på vilken, vilken säljbara eller vilken? Vad har du så som verkligen ger dig störst effekt? [00:12:38][30.7]

[00:12:38] Det räknas väl också som en fråga så [00:12:40][1.4]

[00:12:40] kan man väl inte ha sex vettiga? Skriv jättegärna, det vore super. Men förutom någon hade vi vår manchuer har vi har fler vanor som du säger. [00:12:51][11.3]

[00:12:53] Jag vill lyfta upp en annan enkel vanor som jag också tycker jag brukar ta, som Leveln som exempel. Har ni någonsin gått? Imponeras av levern och fått frågan ska det vara något mer? Jag börjar med den och så tänker Lament, Gud, seeberg sic! A basic och ändå gör man det inte. Det är inte så att jag säga att ni ska fråga får det vara nånting mer om ni ställer lite system för en miljon, men då får man anpassa den vanan och göra en lite smartare, lite annorlunda. Det vill säga skapa merförsäljning som hjälper kunden. Vad är det jag missar? Vad jag behöver ha med mer för min produkt ska fungera och hjälpa kunder är att börja med, liksom Basic vanerna, och då brukar en del av del brukar äga det där basic honom som han tror rullar lite då och då. Men det är basic och du hört det förut? Kontrollfrågor nu? Gör du det gör du det? Och gör man inte dig tillbaka till de här beskyddarinna gör man inte rās bör man inte ens gå in på mer avancerade vanan. Jag tror fixar skriver i boken börjat med det som är bäst. Gör det så kan du börja med det mer. Avancerade sedan [00:13:55][62.1]

[00:13:56] ersatt vintern. Aktualisera för mycket helt enkelt att vi inte tar om hära Genting ganska tydliga vanorna på stort allvar och blir mästare på de här enkla sakerna, utan vi vill liksom vill göra mer avancerade. [00:14:08][12.4]

[00:14:09] Jag tror det är det vi tittar. Jag pratade, läste. Jag läste mycket om Varner och pratat med både psykologer och andra inför boken och just läst, och många sade att de tog exemplet med träning. Det är ju många som planerar. Man ska få träningskort, man går köpa designade kläder, liksom fixa tills allt ska vara rätt använt. Tänka själv planera när man kommer aldrig väg och bara träna som man liksom gör ett stort projekt av det. Och så Nanni jag kommenterar. Källa nu i huvudet med det någon jag citerar det börjar gå upp för trappan på kontoret om det är för långt. Slippa hissen. Ställ bilen längst bort på parkeringen och gå eller ta tunnelbanan. Eller just det. Börja med de här små sakerna som oftast är ett mycket, mycket mindre motstånd. Börjar det varje dag så får du en ganska bra träningsspelat, inte som du som är vältränad. Besvär som måste liksom lite strukturalistiska. [00:14:55][45.7]

[00:14:56] Man kan inte leva vad. Man kan inte leva på gamla meriter när [00:14:58][2.1]

[00:14:58] det kommer till det, men ni förstår vad jag menar med mig, just erat att ja, ja, det är min uppfattning, och det gör också att många säger att man tenderar till för stora projekt. Därför blir det av uttrycka mig genom säljer också, och det är inte fel. Men det är ju samma sak som man ska implementera nya stora system förändringar. Nu ska vi ändra på hela arbetssättet. Nu ska allting var nytt. Det är väldigt få som kommer igång. Jag ser ju efter utbildningar varför jag gillar varnagel, jag fått ny kunskap och alltid. Vad är det för vanor du ska lägga till när de vanerna sitter och lägger upp mer avancerade var ju samma sak. Du har ju. Du ligger väl häruppe vad gäller hålla kontakten och hypen. Tachov relation är liksom för du super måste du på det. Men andra kan börja. Mycket handlar om dig också att fylla på. [00:15:42][43.3]

[00:15:43] Jag gillar börja med Basic. Jag får inte sluta med fram för att vi sitter så långt. Vi har sån stor arena som måste luta mig framför. Säga vad som står, men här har jag skrivit. Vad är dina bästa tips när det gäller kalla samtal avseende tjänster? Försäljning? Gärna konkreta, [00:15:58][15.3]

[00:15:59] men det kan vi inte ha. Men vi kan ta några konkreta exempel. Konkret en första EU sätta av tid. Jag säger det, för det är liksom de flesta man skjuter på. Man hittar ursäkter så att jag brukar blockera kalendern och. Om man inte hinner med just då så flyttar man fram den så att man måste göra. Jag vill bara ta den Basij, för jag träffar så många som missar. Där har vi också en vana. Vanan är att inleda och prata till viss del på samma sätt jag inte så mycket för manus, men att man har vissa fraser som man använder som man vet fungerar. Jag har själv börjat min karriär och sitter i telefon medan jag satt och väntade på att få prata med någon när jag satt bilförsäkringar. Då skrev jag ner smarta frasers, mina kollegor, men till slut hade jag gjort det, liksom Grossmans med sådant som jag visste fungerar. Det är ett sätt att göra Varner Göteborg så den tycker du ska lyssna på vad kollegerna gör? Vilka fraser använder ni funkar bra? Den skulle jag användas som ett konkret tips. Sno de bästa fraserna. Det blir ju ett manus ni förstår, men i slutändan att inte sitta och läsa innantill jättebra. [00:17:00][60.8]

[00:17:01] Vi har lite friare här nu. Skulle säga att ta fram mobilen här, annars måste jag lutar mig fram. Ja, jag sent bara. Det från Peter har en stark ovana hos en tekniker som säljer är när man får på affären så blir man lyrisk får man gärna prata om vad som kommer efter. Inte bra. Gör oftast nuvarande produkt som jag precis sålde att bli gammal av. Den är intressant, så man har en bana. Men en bra iakttagelse, den tycker vi. Superbra. Jag försöker att fixa det själv. Den har gjort att man har en lite för snabb på sälj nummer två, lite som du sa. Man ska ändå erbjuda omkring ju tajmingen på, men man ska faktiskt erbjuda när det blir aktuellt. [00:17:40][38.7]

[00:17:41] Ja, fast man kör på lite olika sätt också. Om man börjar prata om nånting annat kommer och är bättre. Man kan ju också att nu var kul att vi har börjat. Nu ska vi se till att ha supercuper bra för dig. Sen kommer jag att hand om dig så att vi hjälper dig när det är dags, uppgradera eller göra nästa grej. Du vet att det kommer nya saker hela tiden. Men nästan bromsa lite. Jag jobbar med en webbyrå som är fantastisk, så om jag också. När ska vi lägga till nya grejer? Det har vi en diskussion om att man kan lägga till massor med nytt. Nu är det ju typ filmerna. Ska de vara 4 Cole ska hoppa på? Eller ska vi köra dem i helt vanligt format? Fortfarande var det nyheter hd för ingen som använder 4k. Så just att också faktiskt Vanån inte fel, men det kanske. Hur man uttrycker sig ska jag säga. Och mer prat om att vi ska jobba ihop lång tid framöver. Jag kommer hjälpa dig här och det vet jag. Det kommer komma nya grejer, uppdateringar, men då tar vi då. Så det skulle komma mer. Så då kan man visa sakkunnig att man vill jobba upp länge med, samt fokusera på [00:18:36][54.2]

Alexander: [00:18:38] bra en till tillfråga här från Tina Persson. Jättekul! Hur gör man när man fått till en tid för ett telefonmöte, men så svarar inte kunden ändå, åh sen när man ringer så får man inte tag på kunden och inte heller på mail. Hur länge ska jag försöka jaga kunden eller ska ge upp? Kunden var intresserad och det kändes bra när jag bokade tiden. Ah den här är ju en klass, [00:19:01][22.8]

Patrik: [00:19:03] klassisk sälj haha… Ja, jag jag rekommenderar så här. Det finns ju inget jättebra svar på den, det fattar ni också, men jag sätter upp regler för det, så man slipper fundera, för just det här med att lägga tid och fundera. Hur många gånger följer jag upp en sådan kund, ja men säg tre, då vet vi det att, då följer jag upp dem tre gånger, sedan får dem åka tillbaka till att jag kallringer dem igen, om det nu är så. Hur man gånger följer jag upp en offert, ja men en stor offert kan jag följa upp väldigt länge, en liten offert följer jag upp fem gånger, sen skickar jag ett mejl att, hej nu har jag försökt nå dig utan framgång, du är varmt välkommen att höra av dig, men jag kommer inte att ringa och jaga dig mer på just den här, uttrycker mig så klart lite bättre än vad jag gjorde nu, men ni är med på logiken. Så att sätt upp regler som passar dig och din typ av verksamhet och vad det är du säljer och följ dem, där har vi ju också en vana, sätt reglerna, bara följ dem, så slipper man fundera så mycket. Då kan man gå till den gasa på lite. [00:19:50][47.6]

Alexander: [00:19:51] Som sagt, jag har ju bra vanor med att följa upp mer relationsmässigt, i och med att vi jobbar med ambassadörskap och vi jobbar mycket där, då där vet jag att jag är i mitt ”A-game” men nu när du beskriver dem där sakerna, så nu får ju jag en liten sådan här, vad har jag för vanor kring dem här sakerna. Och då inser jag ju väldigt väldigt snabbt att, jag har inte det här så systematiserat bra, utan jag följer nu upp lite på känsla, den här oavsett igentligen storlek på affär, det är klart att är det en väldigt stor affär, klart att man har mycket mycket tid och självklart man förstå att det tar längre tid i processen också. Men men, det där var ju jättebra tips tre eller fem gånger och sen så liksom får dom gå tillbaka i någon typ av kall, eller? Ja, ja ja visst absolut. Och sen så får man ta dom kanske ett halvår senare eller någonting, eller? [00:20:25][33.3]

Patrik: [00:20:25] Det där är, exakt! Det där är ju samma sak i förhandlingar eller vad som helst, sätt upp lite egna regler. Jag upplever att väldigt många lägger för mycket tid på att fundera, vad ska jag göra det, hur ska jag göra det. Ja, säljer ni system för tio miljoner, ja men då kan man sitta inlåst en dag och fundera på vad man ska göra, det gjorde vi när jag sålde dem stora sakerna. Vanlig business om man har att det liksom att det snurrar på, då behöver du ha lite regler så att de går snabbare. Så att det det tror jag många gånger man vinner på, det är också en vana, vad gör vi. [00:20:52][27.1]

[00:20:54] jag? Fler frågor i chatten har ni. Och medans ni slänger in en fråga till att tänka har vi nog mer här. Någon ytterligare vana som du tänker? Jag gillar basic som yxorna basic bra varner till. Jag gillar det. [00:21:07][13.3]

[00:21:08] Vi tar en baskrarna till det som jag tycker och fattar. Skriver hon, och alltså invandra skriven. Vet du vem du skriver för? Det brukar jag ta som en vana. Vilka är det som ska läsa den här offerten? Skriver han. Bor du ägare och välja men du fråga i någon annan? Vet du? Även om du är den som har slutligt mandat så tar du hjälp av dem så att de som är van att ta reda på vem är det som ska läsa min [00:21:34][26.1]

[00:21:34] offert, vilkas ögonskador här och [00:21:37][2.5]

[00:21:37] ha sagt från? Jag vet vad som ska läsa dem och anpassa fakta. Jag vet ju själv att de inte vet vilka som är med ungefär och tar beslut. Inte så att jag får listade fastnade ju också. Om jag ställer frågan och pratar om det får jag reda på ungefär lika det, så jag kollar inte in profilen. Jag kan titta lite vilka personer det är jag kan ta och lära känna dem lite och se. Vad behöver jag? [00:21:55][18.5]

[00:21:56] Minns du då? Castellani fråga Dra det klart du får. Just nedkomst. Jag har mina offerter i då ganska specificerade utifrån rollen som ska då administrera då vi har en konsult. Av en plattform som också ska ska som är inköpare av den, men jag har också gjort den Executive som längst är jättebra för den extremt röda via den på typ fem rader. Den här investeringen där är förväntad output och liksom Virga tycker de att bli intressant. Då går den vidare på nästa steg. Det är bra det. [00:22:29][33.7]

[00:22:30] Det är perfekt. Då har du täckt in. Jag skrattade. När jag var vd var jag också jag läst i de här första raderna och sedan så fick nån annan läsare för dåligt tålamod. Klockrent. Vänd på det. Har du någon som är siffor? Människa? Det brukar titta på någon som är viktigt med kalkylen. Behöver man lägga mer energi när det är viktigt att man alltid kan göra det? Men återigen har man de där blocken. Vem ska läsa den beroende på storleken så att allt handlar om att förstå lite vem som kommer lösa Nevin? [00:22:55][25.1]

[00:22:56] Nu laddar vi oss ner och Chantelle. Och som sagt, inget är exakt vetenskap. Men om man då tar en Moffatt i ett inledande skede till en normal komplex produkt? Vi ska inte sälja hangarfartyg liksom. Eller vi ska inte sälja något superenkelt som en Trazan, utan någonstans mittemellan. Hur lång bör offerten vara för det tycker också Veltins? Hur konkret bör man vara för lite som du själv säger? Men exakt ur samlingen väl många. Rycker liksom inte igenom i dag. Men hur långt tycker du att man bör hålla sig för? Det vet du själv. Den är för lång. Bara det där man gör. [00:23:30][34.0]

[00:23:31] Jag brukar tänka så. [00:23:31][0.7]

[00:23:31] Har man ett reducta eller [00:23:33][2.1]

[00:23:34] så ska man sälja. Men jag tänker på 60 uppsamling. Tänk effekt och tänk bilagor så är det så att den komplexa produkter man behöver lägga med olika tekniska beskrivningar liknande gör det enkelt för dem som inte vill läsa det och välja bort för att man tänker att de många människor ska läsa. Och Faxå ska vara lätt att hitta. Vad är det jag ska hitta? Så jag brukar försöka dela upp den i flera delar understöden. Sen tycker jag själv att fakta ska vara 2 max 2 3 sidor. Det finns ingen läng. Det kan visst du försättsblad och lyceet, men det får inte bli för mycket. Ni vet ju vad man bläddrar till och tittar först och gör ju nästan alla. De tittar på priset. De lär sig samla in priset och sen går man tillbaka. Per leta. Så jag gör sett få tresidig max. Sen kan det vara produkter som kräver det då existerande botten. Då kanske man vill lägga ner någonting, men då är det en bilaga så folk kan slippa det. Så det tror också jag handlar om en disposition av bra. [00:24:23][49.1]

[00:24:23] Lagen har retning av sig. Ofta har vi yttrar någonting, någon bra basic som har bra selvom, men där jag tycker [00:24:30][6.4]

[00:24:30] det vi gör nu. Det har blivit jätte uppenbart. Ja, herregud, så dålig jag var när jag hade de första digitala presentationer. Jag kommer ihåg när pandemin slog till och så blev uppdrag inställda. Men en del skulle köra digitalt och satt där med min laptop och satt och stirrade ner här. Inga lampor och ingen speciell nick. Det tog ett tag innan jag satte vanerna att köra möta. Du är ju super slipad här, det märker jag. Jag har inte riktigt var när jag var här, så jag vet inte riktigt vad vi ska göra. [00:24:54][24.7]

[00:24:55] Nu funderar jag på förhand [00:24:56][0.8]

[00:24:56] nu dras ned av en varaner. Inför möten är det samma sak också, eftersom de flesta är för dåliga på att förberedas inför mötet med ett elakt nuda. När jag spänts igen. Kan man sätta varaner vad man ska tänka på i möten, både fysiska och digitala? Men hur gör vi? Du kastar ljus och lampor och nickar och grejer innan du och teknik kontroll. Det tycker jag är standard göra. Man har 1072 var man och var lite innan nu broderade ut lite. Men är du där fem minuter innan mötet börjar eller hastar du in precis innan så satt sätt dina och din organisations vanor i samband med mötande viner, men också jättemycket mat. Och återigen, våga också ta bort saker. Jag var med i en organisation där alla skrev små förlängs mejl efter alla möten? Mycket tid lär man inte. Och så börjar jag. Är det någon som har fått monocelis eller nåt resultat ballar bör vi mäta det lite in, så det var ingen som fick några resultat. Vad det inte [00:25:47][50.6]

[00:25:48] hade med att man haft ett efter ett haft ett [00:25:50][2.1]

[00:25:50] mejl, så man är lite fler oavsett vad det var för typ av möte. Oavsett vad man bestämde så skrevs en liten summering och så har man tid på det. Och har du haft kvalmöte det inte blev något Pargas och skreva? Summering dig kanske inte är så att det kan vara vad när man ska våga ta bort en månad. [00:26:07][17.1]

[00:26:07] Jag tar med Darche tror jag, så som som jag vet att jag gör nu när jag verkligen reflekterar och tänker precis, men ställer frågan. Tredje chatten vore superkul att se vad ni har för varma som ni gör för att vara så bra som möjligt, oavsett om jag fattar jag eller någonting annat energi. Jag märker det att jag är verkligen en person som som jobbar med min energi och energi. Jag tror generellt sett har en väldigt hög energinivå, men oavsett den inte fria vet den inte, liksom konstant. Jag måste jobba med den, och det är någonting. Är det någonting jag tänker på bara inför varenda möte? Och Ryanair är min så. Jag kan missa och facken kan missa pris. Jag kan egentligen var ganska dåligt förberedd. I övrigt var kunden eller på bara ska Cantrell presentera eller vad förutsättningar är och vilken transformation kunden ska göra. Men jag varken vet att jag kan kontrollera de zeba i förbättringsområden med min energi att jag är. Jag växlar att jag går upp. Jag reser på mig. Jag gör någonting annat så att när jag kommer in i nästa möte. Då kom jag in med bra energi med nästan egoistiskt snarare än färde mottagaren. Men jag gör det därför att jag vet att de oftast sett ju liksom riktmedel många gånger på mötet. Jag vet den där sandu dämpare. [00:27:22][74.6]

[00:27:22] Dom gör en vana för att säkerställa mottagarens energi. Du kan göra hur du kommer in med energi. Jag kan jämför om du kommer in oss med liknande skit. Jag tycker också att mycket energi är klart över. Sedan kommer det ta mycket energi, men jag skulle säga att skrapan varnas, att du säkerställer att mottagarna energi. Det kan vara och inleda mötet med att fråga hur mår du? Eller ta snacket med Dag behövdes och vi har inte liksom exakt Güngör varenda grej de en dag ska jag skapa. [00:27:50][28.1]

[00:27:51] Om man bara kunde göra armhävningar när en sjysta där han spelat klart [00:27:55][4.4]

[00:27:56] är det ju om man vill få utbildade veten som varit på utbildning tidigare fått ställas upp. Det kan också vara. Jag kan köra en brejk mycket tidigare om jag märker det på utbölingar på digitalt mötas. Sen kan man Falcks bara säga till ibland, men återigen handlar om vanor att skapa de här hur köttigt andra också energi kan ta ansvar för. Det underlättar [00:28:13][16.6]

[00:28:14] sjukt bra. Alltså, det här har ju varit superkul. Vi tiden går ju så fort och jag tror att det är så. Återigen, det finns fler frågor. Har fler frågor, men. Men jag måste nästan säga Amer bra. Vi tar sista han nu. Björnes skriver det jättebra. Jag står framför en spegel när inget är prospekt. Bra. [00:28:34][19.5]

[00:28:35] Bra tumme upp och den börjar, men det är bra. Det är ett sätt att skapa energi också. Se vad man gör. Jag går fram och tillbaka på kontoret i raskt tempo. [00:28:45][10.4]

[00:28:46] Det som är bra med spegeln har jag märkt, men så är det ju att om man står fast inte länge, även då är det på dåligt humör. Så till slut blir så larvig inför en egen spegelbild så att du börjar garva av det. Och helt plötsligt, då har man skiftat energi. Det är ju briljant. [00:29:02][15.8]

[00:29:03] Det är ju så lätt att lösa det här. Slå på kameran en stund så ser man sig själv snarare [00:29:06][3.7]

[00:29:07] att varven måste vara bra. Men när Patrik? Jättekul att du var här. Super superroligt att få ta del av den här. Jag har fått en. Ett signerat ex. Och ni som har vart med i chatten är med nu i utlottningen av tre stycken böcker som kommer till er i brevlådan. Vi kommer återkomma till er som har varit med här mer med provet message sedan i slutet. Men som sagt, stort tack för att du vart med Patrik och ni smarta chatten uppsatt. Ni har engagerat er. Jätteroligt! Det har landsdelarna kör vi varje måndag och nästa måndag klockan 12. Då är det med Idala Maini vi kommer prata om Nanchang och det här är ju så pinsamt. På tal om vanor för en sak att få till en wam eller eller liksom se sin vana, men sen är jag börja etablera den var man, och då kan man börja vid organisationen. Nörd personen var behövs liksom för att få igång den här banan så att den blir bestående. Så vi kommer prata om Matching nästa nästa måndag, och vi har också för er som vill vara med så på ämnet ambassadör ambassadör skap så kör vi. Från och med nu en workshop varje månad i mitten av april och den är kostnadsfri. Det för er som vill veta hur skapar man högre tillväxt på rekommendationer så ni som vill. Ni fick bambusae dansprogram som en av strategierna till att driva tillväxt i ett bolag. Då kan ni gå in och anmäl er på topp och har t.ex. Slash är teater så roundtable. Vi kommer vara en mindre grupp där vi också kommer kunna bolla och det kommer vara interaktivitet och övningar, så prova hans om ni kan lära er. Till sist. Jättekul att vara här nu. Jättekul. Nu skippar vi och hoppas ni har det bäst. Ta hand om er och ställa sig så syns vi. Nästa måndag har Gallica Kaup. [00:29:07][0.0]

[1622.2]